social media advert

Social advertentie leidt zelden tot directe koop

Consumenten doen veelvuldig online onderzoek voordat zij overgaan tot een aankoop in een webwinkel. Slechts 5 procent heeft wel eens een product of dienst besteld zonder zich vooraf te informeren, door direct op een advertentie te klikken op een ‘social media website of app’. Conclusie: een zogenaamde social advertentie werkt (bijna) nooit.

Dat blijkt uit onderzoek van het CBS.

Ruim een derde van de consumenten leest vóór een aankoop de recensies van andere klanten. Ook het bedrijf achter de webwinkel wordt vaak onder de loep genomen. 40 procent van de consumenten geeft aan (bijna) altijd op zoek te gaan naar informatie over aanbieders. Daarnaast vergelijkt 35 procent van de shoppers de prijs van een artikel bij verschillende verkopers.

Levensmiddelen sterkste stijger
In 2016 heeft 73 procent van de consumenten van 12 jaar of ouder wel eens wat online gekocht. Vooral kleding, reizen en vakanties of kaartjes voor evenementen zijn in trek, maar de online verkoop van levensmiddelen en medicijnen is de afgelopen vier jaar het hardst gestegen. Vergeleken met 2012 zijn die aankopen meer dan verdubbeld. 20 procent van de consumenten koopt nu levensmiddelen online, voor medicijnen is dit 7 procent.

 

bron: twinklemagazine.nl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *