influencer - word abstract in vintage letterpress wood type printing blocks

Het effect van influencers op consumenten in Groot-Brittanië.

Influencer marketing is een fenomeen dat zich in de laatste paar jaar sterk heeft ontwikkeld tot een zeer effectieve manier van adverteren. Dit blijkt uit een onderzoek van Affilinet, beschreven door Marketingtechnews.
In dit onderzoek is Groot-Brittanie onder de loep genomen. Er is door middel van een steekproef gekeken naar de invloed van influencers op het koopgedrag van consumenten.

Marketingtechnews geeft weer hoe vaak er wordt gekeken naar influencers, hoeveel er gemiddeld wordt besteed en welk soort producten het meest worden aangeschaft.

In hoeverre influencer marketing zich zal gaan uitbreiden moet nog blijken.
Feit is dat het een interessante manier is om bepaalde doelgroepen op een frisse en nieuwe manier effectief te bereiken.

Lees hier het hele artikel…

Trefwoorden: Influencer marketing, adverteren, onderzoek, steekproef, koopgedrag, consumenten, doelgroepen.

Bron: Colm Hebblethwaite, Marketingtechnews.net

BANGKOK,THAILAND - June 28,2016: Hand holding Apple iPhone6s and pressing following button on Instagram application on the screen with laptop background. Instagram is a photo-sharing app for smartphones.

Inzet van Instagram door bedrijven

In juli telde Nederland 15 miljoen bedrijven met een Instagram account. Dit is opgelopen tot maar liefst 25 miljoen in december. Dit blijkt uit een onderzoek, uitgelicht door Emerce.
Ondanks het feit dat Instagram nog door vele bedrijven als irrelevant wordt gezien, blijkt uit deze cijfers toch het tegendeel.

Door de vele gebruikers is het voor adverteerders en bedrijven zeer aantrekkelijk om dit communicatiemiddel in te schakelen.

Lees hier meer …

Trefwoorden: Instagram, bedrijven, adverteerders

Bron: Redactie Emerce, Emerce

Mobile money

Grote marketingkansen voor groeiende markt in mobiele games

De gaming industrie is een markt die heel interessant kan zijn voor marketeers.
Vooral in de Aziatische-Pacifische landen maakt deze markt een sterke groei door.
Volgens Franknews worden in studies van eMarketer en Appsflyer meerdere aspecten weergegeven waardoor de gaming industrie zo interessant is, zoals: ROI voor marketeers, landen met meeste verdiensten uit gaming, enzovoorts. Lees hier meer…

Trefwoorden: Marketeers, ROI, Gaming, Industrie, Markt

Bron: Mathilde Min, Franknews

Offline adverteren +

Hoe krijgt Breda meer Duitsers over de vloer?

BREDA – Hoe krijgt de stad meer Duitse toeristen over de vloer, wil de PvdA-fractie van burgemeester en wethouders weten. En doet Breda voldoende om de Duitsers binnen te halen? Bijvoorbeeld met een welkomstbord aan de A16. B en W: ,,De opdracht is uit om Brabant toeristisch te promoten op de Duitse markt.” Lees meer…

prettysocial +

FUNKE Digital koopt een belang in prettysocial media

De FUNKE MEDIENGRUPPE, het op 2 na grootste uitgeversbedrijf in Duitsland, actief in 8 Europese landen, zet zijn expansie in de digitale sector voort en heeft een aandelenbelang van 25,1% genomen in prettysocial media. Prettysocial is een internationale aanbieder van content marketing campagnes die worden geleverd in de sociale kanalen van dagbladen, tijdschriften en andere premium publicaties. Het bedrijf heeft in korte tijd meer dan 1.500 titels kunnen koppelen aan zijn product- en distributieportfolio via het eigen technologieplatform Native Avenue, zo wordt een nieuw, doelgericht communicatiekanaal geopend voor merkhouders met relevante gebruikers van de respectievelijke publicaties. Lees meer…

dalende lijn +

RTL Nederland heeft last van krimpende advertentiemarkt

De omzet en ebitda van RTL Nederland daalden in de eerste zes maanden van dit jaar.

De winstgevendheid van de Nederlandse tak van RTL Group staat onder druk. De dalende advertentiemarkt, maar ook investeringen in digitalisering zorgen voor een ebitda die op 10 miljoen minder uitkomt dan in dezelfde periode vorig jaar (van 30 miljoen euro naar 20 miljoen euro).

De markt voor tv-reclame daalde met 6,2 procent. Mede daardoor ging de omzet met 10 miljoen omlaag: van 236 miljoen naar 226 miljoen euro. Door de afnemende lineaire kijktijd heeft de gehele tv-branche last van de dalende bestedingen aan spot.

Lees meer…

SEA: 7 tips om Google’s Expanded Text Ads optimaal in te zetten

In Google AdWords zijn de standaard tekstadvertenties langzaamaan vervangen door Expanded Text Ads, ook wel ETA genoemd. Sinds 31 januari 2017 is het zelfs niet meer mogelijk om ‘oude’ tekstadvertenties aan te maken en te bewerken. Vraag je je af hoe je met deze veranderingen omgaat en wat de best practices zijn? Ik testte al een tijdje met de nieuwe standaard tekstadvertenties en vertel je graag mijn top 7 best practices.

Lees meer…

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Afbeeldingsresultaat voor online media

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Lees meer…