Video adverteren

Meer dan een derde van de marketingprofessionals besteedt videoproductie uit.

Meer dan een derde (37 procent) van de marketingprofessionals besteedt het merendeel van videoproductie uit. Dit blijkt uit de Online Video Monitor, een onderzoek onder ruim 300 respondenten, dat ieder jaar wordt gehouden door SAMR, in opdracht van QuadiaMet name voor de opname en montage van producties maken marketeers gebruik van een videospecialist. Slechts respectievelijk 22 procent en 24 procent voert dit geheel zelfstandig uit. 

Uit het onderzoek blijkt dat tijd, moeilijkheidsfactor en kosten de meeste gehoorde bezwaren zijn tegen de inzet van online video. Maar liefst 53 procent van de respondenten die geen video inzetten ziet de benodigde tijd als belemmering, wat een flinke stijging is ten opzichte van 2018 (toen dit percentage nog 44 procent was). Voor nog eens 41 procent zijn de kosten een drempel om video’s te produceren, 38 procent vindt video te ingewikkeld.

groei

“Ondanks dat tijd en kosten een belangrijke rol spelen bij het maken van keuzes over het produceren van online video, zien we dat het gestaag in populariteit groeit sinds de start van de Online Video Monitor in 2015′, ‘ertelt Nico Verspaget, directeur van Quadia. Inmiddels geeft 88 procent van de marketeers aan weleens online video in te zetten.

Verspaget vervolgt: “De jarenlange, aanhoudende groei van online video lijkt dus nu op een punt te zijn gekomen waarop de beschikbare skills de grootste beperkende factor zijn. Marketeers willen wel meer video in zetten, maar hebben de tijd of de expertise niet. Het huidige tijdgebrek lijkt op twee manieren te worden opgelost: het inhuren van expertise of investeren in een eigen (in-house) studio en video-specialisten. Of die trend ook daadwerkelijk doorzet, dat zullen we zien in de resultaten van volgend jaar.’

Lees hier het complete artikel

online reclame advertentie

Facebook en Google alleenheerser in online reclame

Op de advertentiemarkt worden de groten groter en de kleintjes kleiner. Gewone mediabedrijven, uitgeverijen en internetplatforms missen de slag bij het binnenhalen van online advertentie-inkomsten. Het leeuwendeel van alle nieuw verdiende knaken in de online reclame gaat naar de internetgiganten Google en Facebook. Lees meer…

juiste youtube

Youtube

display2

Iedereen weet het: YouTube is hot, met wereldwijd meer dan 4 miljard videoweergaves per dag. In ons eigen kikkerlandje trekt YouTube maandelijks 9 miljoen unieke bezoekers. Grote kans dus dat je daar jouw doelgroep bereikt, tegen de prijs die je zelf bepaalt. Net als in Adwords kan je namelijk met elk budget een gerichte campagne beginnen. Hoe werkt adverteren in YouTube via Adwords, wat zijn de mogelijkheden en waarom is YouTube interessant voor jou? Dat alles lees je hier.
Lees meer…