1

Getty Images klaagt Google aan vanwege indexering foto’s

Fotobureau Getty Images heeft Google aangeklaagd vanwege het feit dat zijn foto’s in hoge resolutie worden geïndexeerd in plaats van in een lagere kwaliteit. Gebruikers kunnen die foto’s downloaden zonder dat ze worden geïnformeerd over de rechten.

Precies een jaar geleden had Getty ook al een klacht over Google, maar van een iets andere aard: toen luidde het verwijt dat Google foto’s van Getty ‘bewust’ laag in de zoekresultaten zou zetten, en Google te weinig ondernam om gebruikers door te sturen naar sites waar foto’s te vinden waren.

Google wil de foto’s volgens Getty niet in een lagere resolutie weergeven. Het internetbedrijf zou enkele jaren terug hebben gesuggereerd dat Getty de opname van zijn foto’s altijd nog kon verbieden, maar daardoor zou het bureau helemaal onzichtbaar worden in de zoekresultaten. De klacht luidt nu dat Getty Images en zijn 200.000 aangesloten fotografen op deze manier inkomsten mislopen.

Formeel wordt nu een antimededingingsklacht bij de Europese Commissie ingediend.

Bron: Emerce

shutterstock_361191482-570x350

De toekomst van de Google Analytics 360 Suite

Afgelopen dinsdag waren we bij Google in Londen te gast bij het officiële Google Analytics Suite 360 Launch Event. De verwachtingen van dit exclusieve event waren hoog en werden ruimschoots overtroffen. Het werd een inspirerende bijeenkomst met veel concrete informatie over nieuwe onderdelen, waaronder Cross Device User Stitching (vanuit Google profielen) over de hele suite, Audience Overlap & Machine Learning en de roadmap. De belangrijkste bevindingen op een rij.  Lees meer…

google-adwords-tips

Google AdWords niet rendabel? 6 analyses voor meer inzicht

Google AdWords kan een uitermate goed kanaal zijn om de doelgroep te bereiken. Hierbij is vaak een doelstelling omtrent omzet van toepassing. Dan kan het wellicht voorkomen dat AdWords op dit moment helemaal niet zo rendabel is als je graag zou willen. Wat heet, het kan zelf zo zijn dat het behoorlijk wat geld opslurpt van je marketingbudget en er weinig voor terug komt. Herkenbaar? Zo ja, dan lees je hieronder 6 mogelijke analyses die je kan doen om de campagnes (weer) rendabel te maken. Maar wacht even! Voor je gaat beginnen eerst een belangrijke randvoorwaarde. Worden namelijk op dit moment conversies wel goed doorgemeten? Het kan zijn dat hier wellicht een fout zit waardoor het resultaat vertroebeld. Is dat een vinkje? Oké, dan kunnen we door.
Lees meer…

google-display-network

Google display

Google Display Netwerk: in 10 stappen meer succes met advertenties

Google Display Network

Met het Google Display Netwerk kan je gerichte advertenties inzetten voor specifieke doelgroepen. Hoe zorg je ervoor dat je deze en meer mogelijkheden van het Google Display Netwerk ten volle benut? In deze concrete ‘how to’ vind je een compleet 10-stappenplan om je Google Display-campagne vanaf de start optimaal in te richten én deze te optimaliseren naar je gewenste doelstelling. Lees meer…