prettysocial +

FUNKE Digital koopt een belang in prettysocial media

De FUNKE MEDIENGRUPPE, het op 2 na grootste uitgeversbedrijf in Duitsland, actief in 8 Europese landen, zet zijn expansie in de digitale sector voort en heeft een aandelenbelang van 25,1% genomen in prettysocial media. Prettysocial is een internationale aanbieder van content marketing campagnes die worden geleverd in de sociale kanalen van dagbladen, tijdschriften en andere premium publicaties. Het bedrijf heeft in korte tijd meer dan 1.500 titels kunnen koppelen aan zijn product- en distributieportfolio via het eigen technologieplatform Native Avenue, zo wordt een nieuw, doelgericht communicatiekanaal geopend voor merkhouders met relevante gebruikers van de respectievelijke publicaties. Lees meer…

XS4ALL

Waarom XS4ALL grotendeels afstapte van programmatic en terugkeerde naar de basis

Na de sterke groei van programmatic trading, zwelt nu het tegengeluid aan.

Het automatisch verhandelen van onlineadvertentieruimte, ofwel ‘programmatic trading’, groeit als kool. Vorig jaar werd er in Nederland voor 225 miljoen euro op deze manier ingekocht, een groei met 20 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. En alles wijst erop dat dit jaar eenzelfde beeld zal geven.

Lees meer…

online advertenties

Onderzoek: welke online advertenties presteren het best?

Hoe weet je als adverteerder of de huidige inzet daadwerkelijk het meest effectief is? Onlangs is er onderzoek gedaan naar welke visuele kenmerken van online uitingen het meeste effect hebben. In dit geval werd het meeste effect omschreven als de hoogste CTR (click through rate). Lees meer…

mobile-ads-1

Inzicht in het online bannergebruik over 2015 [Infographic]

De customer journey is hot. Overal wordt gesproken over het bedienen van de gehele customer journey, de funnel, het AIDA model. Geef het beestje een naam. De ervaring leert dat het inderdaad een goede aanpak is.

Onmisbaar in het customer journey- / funnelverhaal is het creëren van awareness. Daarvoor worden in veel gevallen banners ingezet via het Google Displaynetwerk. Bij Expand Online zet men veel displaycampagnes in en kwam er iemand met het idee om eens wat cijfers op een rijtje te zetten. Na flink wat onderzoek en draaitabellen, may we present you: Een infographic met alle facts & figures van het online bannergebruik in 2015.
Lees meer…

CiIy2--XIAAEo2e

Overzicht: welk soort video content hoort bij welk social media kanaal?

Elk social media kanaal heeft andere kenmerken, eigenschappen en algoritmes waarin verschillende soorten video content passen. Hier een overzicht van de verschillende kanalen en de soorten content.

Facebook


Beste voor: Korte, informatieve of grappige video’s die zonder geluid ook werken.

Pro Tip: Upload het direct op Facebook, niet de link naar YouTube, voor het grootste bereik.

Kosten: Gratis, met de mogelijkheid tot betaalde advertenties voor een groot en gericht bereik.

Facebook heeft de laatste twee jaar enorm veel aandacht besteed aan video, en de ontwikkelingen staan zeker nog niet stil. Door op de hoogte te zijn van de manier waarop Facebook video gebruikt en promoot is het mogelijk om het meeste uit de video content te halen.  Lees meer…

reebok-speed-cam-hed-2016

Deze abri’s en billboards maken slim gebruik van sensoren

Inspirerende voorbeelden van interactie in out of home-campagnes.

Out-of-home campagnes zijn tegenworodig makkelijk interactief te maken. Een Rasperry Pi heb je al vanaf 5 dollar en met allerlei sensoren – bewegings-, warmte- of geluidssensoren – laat je een abri of billboard reageren op de omgeving Op deze manier kan technologie een creatief idee versterken.
Lees meer…