instagram

Instagram test uitbreiding productadvertenties

Instagram test een nieuwe functie in de Verenigde Staten voor advertenties waarbij producten apart kunnen worden aangeklikt.

Wanneer een gebruiker op een ‘tap to view‘-icoon tikt, worden artikelen met productinformatie getoond. Twintig Amerikaanse merken doen mee met de test, waaronder Abercrombie & Fitch, Macy’s, Levi’s, Kate Spade en Warby Parker. Instagram verklaart dat het aanklikken van producten die voorbijkomen in advertenties, aansluit bij de manier waarop consumenten tegenwoordig het meest shoppen: online rondsurfend en oriënteren op producten met de smartphone.

 

 

Adverteren op Instagram

Vorig jaar konden Nederlandse bedrijven voor het eerst  adverteren op Instagram. Met name onder jongeren is Instagram een van de populairste social media-platforms. Instagram kent Image AdsVideo Ads en Carousel Ads. De test met de ‘tap to view’-functie werkt nu alleen nog voor de Amerikaanse Image Ads.

bron: twinklemagazine.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *