Offline adverteren +

Hoe krijgt Breda meer Duitsers over de vloer?

BREDA – Hoe krijgt de stad meer Duitse toeristen over de vloer, wil de PvdA-fractie van burgemeester en wethouders weten. En doet Breda voldoende om de Duitsers binnen te halen? Bijvoorbeeld met een welkomstbord aan de A16. B en W: ,,De opdracht is uit om Brabant toeristisch te promoten op de Duitse markt.”

In 2016 is de provincie Noord-Brabant door een recordaantal Duitsers bezocht. Het ging om 213.000 Duitse bezoekers die samen goed waren voor bijna 600.000 overnachtingen, reageren B en W op de vragen van de PvdA. De cijfers komen van Visit Brabant dat onderzoek doet naar de buitenlandse bezoekers in de provincie.

Maar: ,,Het onderzoek maakt niet exact duidelijk waar de bezoeken hebben plaatsgevonden.” Om te vervolgen: ,,We zijn zeker bereid na te gaan hoe Breda meer Duitse toeristen kan ontvangen. De gemeente Breda en andere grote Brabantse steden en leisure-ondernemers, zoals Efteling en Libema, hebben Visit Brabant opdracht gegeven om Brabant als toeristische bestemming te promoten op de Duitse Markt. Met dit doel vinden er diverse campagnes in Duitsland plaats.

Zo zijn er social media-campagnes die zich direct op de Duitse consument richten en wordt Brabant op vakantie- en trade beurzen gepromoot als bestemming. Voorbeelden van deze campagnes is de promotie van ‘Van Gogh’ en de campagne ‘Brabantnacht’.”

Boodschap

De PvdA denkt aan een meer gerichte aanpak, zoals een welkomstboodschap langs de A16 of een toeristische folder in het Duits die in Zeeland wordt verspreid en inzet op dagtrips naar Breda. ,,Welke mogelijkheden wilt u gaan benutten?” B en W: ,,We zien hier zeker mogelijkheden toe. We kiezen bewust voor een samenwerking met andere Brabantse partners om zo met een aansprekend toeristisch product (steden, natuur en evenementen) optimaal in te spelen op de wensen van de Duitse vakantiemarkt.”

Bron: Palko Peeters, AD.nl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *