influencer - word abstract in vintage letterpress wood type printing blocks

Het effect van influencers op consumenten in Groot-Brittanië.

Influencer marketing is een fenomeen dat zich in de laatste paar jaar sterk heeft ontwikkeld tot een zeer effectieve manier van adverteren. Dit blijkt uit een onderzoek van Affilinet, beschreven door Marketingtechnews.
In dit onderzoek is Groot-Brittanie onder de loep genomen. Er is door middel van een steekproef gekeken naar de invloed van influencers op het koopgedrag van consumenten.

Marketingtechnews geeft weer hoe vaak er wordt gekeken naar influencers, hoeveel er gemiddeld wordt besteed en welk soort producten het meest worden aangeschaft.

In hoeverre influencer marketing zich zal gaan uitbreiden moet nog blijken.
Feit is dat het een interessante manier is om bepaalde doelgroepen op een frisse en nieuwe manier effectief te bereiken.

Lees hier het hele artikel…

Trefwoorden: Influencer marketing, adverteren, onderzoek, steekproef, koopgedrag, consumenten, doelgroepen.

Bron: Colm Hebblethwaite, Marketingtechnews.net

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *