no more youtube

Havas Group UK stopt met adverteren bij Google

Havas Group UK staakt al zijn reclamebestedingen bij Google YouTube. Aanleiding is de positionering van advertenties van Havas-klanten naast ‘dubieuze en onveilige content’ op internet.

In een verklaring meldde Havas vrijdag: ‘Havas Group U.K. has taken the decision on behalf of its U.K. clients, which include O2, Royal Mail, BBC, Dominos and Hyundai Kia, to pause all YouTube and Google Display Network (GDN) investment until further notice.’

Deze stopzetting van reclamegeld staat niet op zichzelf nu er door meer adverteerders kritisch wordt gekeken naar de digitale reclame-business. Zo openbaarden de ANA Papers structurele fraude met mediatarieven en is er twijfel over de betrouwbaarheid van online bereik.

Havas heeft deze beslissing genomen nadat gesprekken met Google op niets uit zijn gelopen, zo meldt The Guardian. De internetreus is volgens Havas ‘unable to provide specific reassurances, policy and guarantees that their video or display content is classified either quickly enough or with the correct filters’. positioneren

Topman Martin Sorell van reclame-moloch WPP, meldt dat zijn bureauketen en de eigen mediatak GroupM vertrouwen hebben dat Google, Facebook en andere digitale partijen dezelfde verantwoordelijkheid hebben om de veiligheid van adverteerders en mediabureaus te garanderen. ‘They cannot masquerade as technology companies, particularly when they place advertisements. GroupM, which has led or supported every industry initiative to raise standards in the digital media supply chain, is talking to the digital media owners at the highest levels to encourage them to find answers to these brand safety issues.’

Bron: Jeroen Mirck

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *