prettysocial +

FUNKE Digital koopt een belang in prettysocial media

De FUNKE MEDIENGRUPPE, het op 2 na grootste uitgeversbedrijf in Duitsland, actief in 8 Europese landen, zet zijn expansie in de digitale sector voort en heeft een aandelenbelang van 25,1% genomen in prettysocial media. Prettysocial is een internationale aanbieder van content marketing campagnes die worden geleverd in de sociale kanalen van dagbladen, tijdschriften en andere premium publicaties. Het bedrijf heeft in korte tijd meer dan 1.500 titels kunnen koppelen aan zijn product- en distributieportfolio via het eigen technologieplatform Native Avenue, zo wordt een nieuw, doelgericht communicatiekanaal geopend voor merkhouders met relevante gebruikers van de respectievelijke publicaties.

Het bedrijf werd in 2014 opgericht door Ulrich Schmidt, Trine Buus en Oliver Fahle en een team van ervaren digitale professionals. Momenteel is het bedrijf actief in Duitsland, Scandinavië, Nederland, Groot-Brittannië en de VS met eigen dochterondernemingen. Ulrich Schmidt heeft in het verleden al met succes diverse digitale mediabedrijven opgericht en internationaal opgebouwd, in het bijzonder Ad Pepper Media, waar hij binnen enkele jaren een wereldwijd technologie- en marketingbedrijf van heeft gemaakt.

Het partnerschap met FUNKE MEDIENGRUPPE stelt beide bedrijven in staat om hun bestaande strategische kansen aanzienlijk uit te breiden.

Met FUNKE hebben we niet alleen een gevestigd en sterk mediabedrijf om ons te ondersteunen bij het veiligstellen en uitbreiden van onze ondernemingen. We waren vooral onder de indruk van de heldere en innovatieve digitaliseringsstrategie voor de kernactiviteiten van FUNKE. Wij zijn ervan overtuigd dat prettysocial hieraan een zeer goede bijdrage kan leveren en dat onze formules, technologieën en competenties ook de gezamenlijke groei aanzienlijk zullen versnellen “, aldus Ulrich Schmidt, CEO van prettysocial.

PRETTYSOCIAL media maakt indruk met een uniek aanbod om social media reclamecampagnes via kwaliteitsmedia te verspreiden, voornamelijk op Facebook, en zo de effectiviteit en efficiëntie te vergroten door middel van influencer marketing. De deelname aan dit innovatieve bedrijf is een ideale aanvulling op onze inzet voor social publishing”, voegt Tobias Oswald, Managing Director van FUNKE Digital eraan toe.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *