DMexco 2019 Nathalie

DMEXCO 2019: Spotify, Instagram en Google

Een reisverslag van Nathalie Hagenstein van New Sales Company, over wat ze heeft meegemaakt bij het bezoeken van de grootste online marketing beurs van Europa DMexco, waar mensen uit de mediawereld, zowel technisch, creatief als commercieel verzamelen zich om kennis op te snuiven….

Op een mooie, ietwat frisse woensdagochtend, stroomt de Koelnmesse, één van de grootste beurshallen van Europa, vol met media “monkeys”. Iedereen uit het ‘mediawereldje’ kent deze beurs. Als bureau hoor je er bijna niet meer bij als je hier niet bent geweest en als leverancier of ‘kanaal’ al helemaal niet. New Sales Company was hier ook, tussen de grote vissen als Google, Instagram, Facebook en Snapchat om online kennis bij te spijkeren. Mijn enige doel is om met deze kennis klanten nog beter te adviseren over mediastrategie & mediakanalen. Wat zijn de nieuwste trends? Met welke kanalen behaal je welke doelstellingen? En zijn er nieuwe features op gebied van online advertising?

Op dinsdagmiddag reden wij van New Sales Company en ons influencer label ‘prettysocial media’, die overigens ook een stand had op DMEXCO, naar Keulen. Deze avond draaide voornamelijk om netwerken (oftewel borrelen en gezelligheid!). Wij sloten aan bij de borrel van IAB Nederland en praatten onder andere met een aantal ontzettend leuke dames van TALPA, TMG en de heren van OMS (online radio).

De volgende dag (ook wel de belangrijkste beursdag – woensdag) vroeg uit de veren om alle seminars & ‘talks’ waar ik mijn agenda mee had gevuld, bij te wonen.

Customer journey
Zo startte ik de dag met een seminar over de ‘customer journey’. Dit was voor mij eigenlijk meer een bevestiging van dat wij bij New Sales Company de klant op de juiste manier begeleiden. Ook niet onbelangrijk. Het draaide veelal om de mooi gezegde ‘touchpoints’ (door mijn collega ook wel ‘Online Yoga’ genoemd) die je moet creëren met je doelgroep. Uit onderzoek is gebleken dat men tussen de 5-12 contactmomenten, oftewel ‘touchpoints’ nodig heeft om over te gaan tot conversie, dus met diverse kanalen, die bij jouw doelgroep passen, zorg je dat je zo snel mogelijk, op de juiste manier, bij dat conversiemoment komt. Deze touchpoints vinden zowel online als offline plaats.

Spotify advertising
Heel belangrijk voor mij was de seminar die door Spotify werd gegeven. De seminar genaamd ‘Hear this: Spotify brings Audio to life with a 3D Sound Experience’ ging over de nieuwe mogelijkheden omtrent Spotify advertising. Waar voorheen alleen getarget kon worden op geslacht, leeftijd en geografie, kan nu alweer veel meer. Zo kun je bijvoorbeeld targeten op playlist of op genre. Zo zag ik al helemaal voor mij dat ik tijdens het luisteren van mijn ‘Mellow Morning’ afspeellijst, een reclame van Douwe Egberts of Starbucks te horen kreeg. Want believe me: in de ochtend heb ik koffie nodig 😉. Mochten Douwe Egberts of Starbucks nog op zoek zijn naar een marketing mediabureau…. I’m available!

Het leuke aan kennis opdoen tijdens de Spotify seminar is dat ik dit direct kan doorvertalen naar campagnes van mijn klanten. DEEN Supermarkten heeft nu een heel coole spot draaien met de nieuwe pay-off ‘Dat is lekker thuiskomen’, maar ook verschillende musea waar ik voor werk, als o.a. Afrika Museum zet dit in om haar doelgroep te bereiken. De toekomst is audio. Zeker gepersonaliseerde audio, waarbij je jouw spot aanpast op de diverse doelgroepen, op de dag van de week, of bijvoorbeeld op het klimaat. Alles kan!

Lees hier het complete artikel

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *